קנאביס רפואי – הזנים המומלצים שלנו

שלושת הזנים הראשונים עם "חותמת הכשרות" שלנו הם זנים שגדלו במתקן אינדור בדרום אפריקה (הבעלים הוא ידיד ישראל) על בסיס גנטיקה של חברת Segra הקנדית. ביקרתי במתקן לפני מספר חודשים והתרשמתי מהצוות ומאהבתו לקנאביס – תנאי בסיסי לצורך הצלחת הגידולים. הטרימינג נעשה ידנית וכך גם האריזה.

המחיר לצרכן הוא 199 שקלים למרות שאיכות דומה נמכרת כיום בבתי המרקחת במחיר הרבה יותר גבוה. המחשבה שהנחתה אותנו הייתה להנגיש למטופלים הישראלים קנאביס איכותי ויעיל, במחיר נמוך מהמחיר אליו הם מורגלים לשלם עבור איכות דומה. 

הזן גרין ג'לטו נוצר מהכלאה של הזנים ת'ין מינט גירל סקאוט קוקיז (Thin Mint Girl Scout Cookies) עם שרבט (Sherbet) סאנסט שרבט (Sunset Sherbet).מאופיין כהיבריד עם נטיה לאינדיקה. מדובר בגנטיקה קלאסית שמתאימה לצרכני קנאביס ותיקים וחדשים כאחד.

הזן פי.פאנץ' הוא הכלאה של הזנים לארי אוג'י (Larry OG) עם גרנדדי פרפל (Granddaddy Purple). התוצאה היא אינדיקה דומיננטית, סגלגלה, ריחנית, פופולרית ואהובה במיוחד. 

הזן אס.ג'י – "סטרוברי גויאבה" (Strawberry Guava), שנוצא מהכלאה של הזנים סטרוברי בננה (Strawberry Banana) עם פפאיה (Papaya). זהו זן היבריד עם נטיה לסטיבה. בעל טעמים וריחות מתוקים במיוחד.

 

"גרין ג'לטו":

 

"פי.פאנץ'":

 

"סטרוברי גויאבה"

 

 

*

בתקופה זו בה בתי המרקחת מציעים עשרות זנים שונים של קנאביס רפואי, יותר ויותר מטופלים מתקשים למצוא את הזנים שנותנים את התמורה הטובה ביותר יחסית לעלות. מגוון המחירים נע בין 150 ל-350 שקלים לשקית ועם הפרשי מחירים כה גבוהים, איך נדע לבחור נכון?

הטעות הרווחת בקרב צרכנים ישראלים רבים היא המחשבה שככל שאחוז ה-THC יהיה גבוה יותר, כך הקנאביס יהיה טוב ויעיל יותר.

THC אמנם חשוב, אך הוא רק חלק מהתזמורת – ישנם מאות קנבינואידים אחרים בצמח והשילוב שלהם, כמו בתזמורת, הוא זה שאחראי על התוצאה, או על ההשפעה שלהם:

– האם ככל שהכינור מנגן יותר חזק, התזמורת טובה יותר?

– האם ככל שהאוכל חריף יותר, הוא טעים יותר?

גם בקנאביס, כמו בתזמורת ובאוכל, מה שיקבע את מידת התועלת וההנאה שלנו יהיה האפקט של שילוב החומרים: שילוב כלי הנגינה, שילוב הטעמים, שילוב הקנאבינואידים.

איכות הקנאביס נקבעת על פי הפוטנציאל הגנטי שלו אולם צורת הגידול, חומרי הדישון וסוג ההדברה, אופן הייבוש והיישון – השילוב של כולם הוא האחראי על התוצר הסופי!