"ניסיתי וזה לא עזר כלל", זהו משפט שאני שומע יותר ויותר ממטופלים חדשים שסוף סוף קיבלו את הרישיון ואת המרשמים לקנאביס רפואי:

מדוע הקנאביס לא עוזר להם?

 

אם אינני טועה, היה זה ד"ר יהודה ברוך שאמר בזמנו:

"קנאביס רפואי צריך להכיל לפחות 16% THC, אחרת זה סתם מריחואנה".

אחת הטרגדיות של רפורמת לנדשפט היא ההנחיה לרופאים להתחיל את הטיפול עם קנאביס מסוג T10, המכיל בין 6% ל 14% של THC (חומר פעיל).

חשוב להבין שיש הבדל משמעותי ביותר בין קנאביס המכיל 6% של THC לבין קנאביס המכיל 14%, למרות שעל פי הרפורמה של לנדשפט, שניהם יהיו באותה קטגוריה של מתחילים.

 

אם החולה קיבל שקית עם קנאביס המכיל 6-10% של THC, סביר להניח שהוא לא יחוש שום הקלה, הקנאביס יהיה חלש מידי ומשול לבירה ללא אלכוהול.

עם זאת, החולה בהחלט עשוי לסבול מסחרחורת או מכאבי ראש – כתוצאה מעישון הקנאביס-סרק.

החשש העיקרי שלי במקרה זה הוא מכך שהחולה יסיק כי הטיפול בקנאביס איננו מתאים למצבו:

"ניסיתי וזה לא עזר כלל", זהו משפט שאני שומע יותר ויותר ממטופלים חדשים שסוף סוף קיבלו את הרישיון ואת המרשמים.

 

לעומת זאת, אם החולה קיבל שקית קנאביס המכילה 12-14% של THC, יש סיכוי טוב שהוא אכן יחוש בהקלה כלשהי כתוצאה מעישון או אידוי הצמח, אולם אין כל בטחון כי בפעם הבאה שירכוש את התרופה, הוא יזכה שוב בקנאביס פעיל: אם בפעם הבאה הוא ירכוש שקית אשר למזלו הרע תכיל רק 6% THC, החולה עשוי להסיק ש"הקנאביס הפסיק להשפיע" ולחזור למשככי הכאבים האופיאטים.

 

אני חושש שיהיו גורמים שינפנפו בעתיד בנתון לפיו "לא כל מקבלי הרישיון לשימוש בקנאביס רפואי חידשו את המרשם ולכן זו לא תרופה כל כך יעילה כפי שחשבנו":

וכי מדוע שיחדשו את המרשם לתרופה שלא הועילה להם?

 

מאחר והכאב של אותם חולים לא יעלם מעצמו, סביר להניח שהם יחזרו למשככי הכאבים הממכרים. האפשרות לחוות את המשך החיים עם פחות כאבים חלפה על פניהם מבלי שמימשו אותה, וזו אחת הטרגדיות הכואבות של רפורמת לנדשפט, שהחליט כי "יש להתחיל את הטיפול במינון נמוך ולעלות בהדרגה", קביעה שאני מסכים איתה באופן עקרוני אולם במקרה זה, הנמוך הינו ללא ספק נמוך מידי…

הפתרון הוא הוצאה מיידית של קנאביס חלש מידי מקטגורית הקנאביס הרפואי, קרי ביטול קטגורית ה T10 ומטה, כך שהקנאביס הרפואי החלש ביותר יכיל לפחות 11% THC.

 

עד שמשרד הבריאות יעשה זאת, אני ממליץ לכל בעלי הרישיון שניסו קנאביס וגילו שזה לא עוזר להם למהר לרופא האישי שלהם על מנת לבקש ממנו לשנות את המרשמים שנותרו ל T15 (קנאביס המכיל 11-19% חומר פעיל מסוג THC).

קנאביס בהחלט מקל על הכאבים ומשפר את איכות החיים, חבל שתוותרו!

 

מדוע הקנאביס לא עוזר
סקר קטן בפייסבוק, 325 הצבעות…

 

 

 

ומה לגבי CBD?

מאחר ול CBD אין שום השפעה פסיכוטרופית, יש לאפשר למטופלים לבחור בעצם את הריכוז הרצוי: האם עדיף ליטול 4 טיפות של שמן בריכוז 10%, או 2 טיפות של שמן בריכוז 20%?

ההחלטה צריכה להיות של המטופל, או של הלקוח בבית המרקחת.

 

אני פונה בזאת לראשי משרד הבריאות:

הגיע הזמן לשדרג את מעמדו של הקנאביס הרפואי!

כיום, לאחר כ 15 שנות ניסיון מעשי, אתם בודאי מודים שנזקי הקנאביס, אם ישנם (אשמח לקבל נתונים), אינם מצדיקים את המשך היותו קו טיפול אחרון:

הגיע הזמן לאפשר לחולים ליהנות משיפור איכות חייהם גם אם לא היו שנה שלמה במרפאת כאב וגם אם לא ניסו קודם לכן את התרופות האופיאטיות הממכרות!

 

3/12/2019

שלומי סנדק